Magistritöö seminar I kodutöö

Nagu kontaktpäeval oli juttu, siis kodutöö järgmiseks kontaktpäevaks koosneb järgnevatest tegevustest:

  • Vali mõni teema valdkond, millest soovid magistritööd teha
  • Alusta teadusartiklite kogumist (järgmiseks kontaktpäevaks võiks olla vähemalt 10 teemakohast artiklit)
  • Vali magistritööde hulgast 3 tööd, mis on seotud sinu huvidega
  • Postita oma ajaveebi hiljemalt 15. veebruari õhtuks ülevaade kogutud artiklitest ning reflekteeri 3 magistritöö seotust sinu huviga ning mis metoodikaid kasutades on antud valdkonnas uurimusi tehtud
  • Ole valmis paari sõnaga tehtut teistega kontaktpäeval jagama
  • Registreeri oma ajaveeb Edufeedr’is.

Kohtumiseni laupäeval, 18. veebruaril kell 14:00 A-303.


Esimene kodutöö

Hetkeseisuga olen magistritöö teema valikuga veidi ummikus. Päris täpselt ei tea, mida valida. Nimelt on peas kaks teemat, mida sooviks valida, kuidas millist täpselt on veel selgusetu.
Et veidi selgusele jõuda ja vajalik kodutöö ära teha, valisin teemaks Bee-Bot robotite kasutamine lasteaias. Teema pealkiri ja kogu mõte, pole veel päris täpselt läbi mõeldud, seega vajab see veel palju viimistlemist. Kuid suund on midagi sellist nagu eelpool mainitud.

Kolme sarnase magistritöö ja teadusartiklite otsimine osutus minu jaoks üsna keeruliseks. Kuid midagi suutsin ma siiski välja noppida.

3 sarnast magistritööd on järgmised:

  1. “Robotid algõpetuses” Taavi Duvin 2010. Juhendaja: MSc Anne  Villems

Antud magistritöö räägib erinevatest robotitest. WeDo, Robootikakomplekt Mindstorm NXT. Samuti on töös kirjeldatud, mis on robot ja missuguseid oskuseid on võimalik omandada peale robotite kasutamise.
Uurimustulemuste kättesaamiseks viis autor läbi robootikatunde 1-4 klassi õpilaste seas. Ühe tunni pikkus oli ca 60min. Õpilased, kes soovisid osaleda jaotati ära kolme erinevasse gruppi. Teemad, mida antud töö autor soovis edasi anda jaotati aasta peale pooleks. Esimesel poolaastal oli teemaks Lego WeDo-ga ning teisel poolaastal tegeleti veidi raskema NXT robootikakomplektiga.

2.”LEGO WEDO ROBOOTIKA RAKENDAMISE VÕIMALUSED LASTEAIA ÕPPEPROTSESSIS ÜHE RAPLAMAA LASTEAIA NÄITEL ” Kristina Lee, 2016. Juhendaja Kaire Kollom

Uurimustöö eesmärgiks oli  analüüsida Lego WeDo robootikakomplekti rakendamise võimalusi lasteaia õppeprotsessis ühe Raplamaa lasteaia õpetajate arvamuse põhjal.
Töö autor tutvustab Lego WeDo robootikakomplekti ajalugu jne. Töö autor kasutas andmete kättesaamiseks tegevusuuringut. Tegevusuuring on kvalitatiivne uuring. Uurimisandmete kogumiseks kastutas intervjuu meetodit. Intervjuude analüüsimiseks kasutas kvalitatiivset sisuanalüüsi.

3. “ROBOOTIKA KASUTAMINE ÕPPE- JA KASVATUSTEGEVUSTES: ABIVAHEND ÕPETAJALE”Gerda Ruberg, 2016. Juhendaja: MSc Elyna Nevski

Antud töö on rohkem pühendatud koolile.

 

Teadusartiklid, mis võivad olla sobilikud minu magistritöö valmimisel.

  1. “Programming Robots in Primary Schools Deserves a Renewed Attention.  Autor: G. Barbara Demo
    Antud artiklis on räägitud Bee-Botidest. Sisuga väga palju tutvuda pole veel jõudnud.
  2. Robots That can play with children: What makes a robot be a friend. Autorid:
    Muhammad Attamimi, Kasumi Abe, Akiko Iwasaki, Takayuki Nagai, Takayuki Shimotomai, Takashi Omori
  3. Let’s Dance the “Robot Hokey-Pokey”Children’s Programming Approaches and achievement throughout early Cognitive Development. Autorid: Louise P.Flannery & Maria Umschi Bers
  4. Using Ict in the early years: parents and practitioners in partnership. Autorid: Alex Morgan, John Siraj-Blatchford
  5. Targad ja elektroonilised robootilised seadmed

Advertisements

Lisa kommentaar

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s